2017. március 9., csütörtök

Könyvkritika: Maggie Stiefvater - Sinner - A bűnös

A mai bejegyzés tárgya egy könyv lesz, amely lazán kapcsolódik egy könyvsorozathoz, amit még korábban olvastam, ráadásul Maggie Stiefvater írta, akinek alapvetően szeretem a munkásságát (igaz, a mostani írásai nem nyűgöztek le maradéktalanul). Lássuk hát, mit gondolok erről a könyvéről!
A történetről röviden: A Mercy Falls farkasai-trilógiában megismert rocksztár, Cole St. Clair életét követi nyomon ez a kötet. Cole Los Angelesbe megy, hogy szerepeljen egy valóságshowban, felvegyen egy új albumot és visszaszerezze Isabelt. Vajon sikerrel jár?
A Mercy Falls farkasai-trilógiában amint felbukkant Cole, egyből ő lett a kedvencem. Amikor tudomást szereztem róla, hogy kapott egy különálló kötetet, alig vártam, hogy elolvashassam. És ez meg is látszott az olvasásomon: az első nap a könyvnek több mint a felét elolvastam egy ültő helyemben, mert annyira örültem, hogy újra hallhatok ezekről a karakterekről és újra elmerülhetek a beszélgetéseikben, érzelmeikben, gondolataikban. A remek mellékszereplők is hozzátettek ahhoz, hogy megkedveljem a sztorit: Leon, Sofia és Jeremy nélkül kevesebb lett volna ez a történet. Cole nem hazudtolta meg magát, továbbra is nagyszájú és sármos volt, de az Isabel iránti elkötelezettsége tetszett a legjobban, illetve hogy mennyit harcolt most is az érzelmeivel, az emlékeivel és a gondolataival. A zenés részeket szintén nagyon élveztem, hiszen úgy voltak megírva, hogy szinte láttam magam előtt, ahogy a stúdióban próbálnak, veszik fel a dalokat, vagy épp koncertet rögtönöznek egy esküvőn. Sőt, odáig megyek, hogy bár nem vagyok nagy rajongója a rockzenének, de szívesen meghallgatnám a felvett albumot, mert a dalszöveg-töredékek alapján érdekes és érzelmes dalok kaphattak helyet a lemezen. A nagy örömködésem azonban egy idő után csalódottságba és bosszankodásba csapott át, ugyanis a könyv háromnegyedétől azt éreztem, az írónő feleslegesen túlnyújtotta a sztorit, és csak azért pakolt bele egy-két plusz jelenetet, hogy húzza az időt. Így a főszereplő páros sorsa is kissé érdektelenné vált számomra, holott előtte folyamatosan szurkoltam nekik, erre egy elsietett befejezéssel tett pontot a történetük végére... Kár érte, mert a könyv nagy része jó, sőt helyenként remek volt, nem értem, miért kellett úgy elrontani a végét. Ettől függetlenül tudom ajánlani minden Maggie Stiefvater- és Mercy Falls farkasai-rajongónak, és mindenki másnak is, aki szívesen olvasna egy kicsit természetfölötti, egy kicsit zenés, és egy kicsit érzelmes szerelmi történetet.


Értékelés: 4/5
Jelenetek, amiket érdemes figyelni:
  - Cole beszólásait.
  - A fantasztikus mellékszereplőket.
  - Telefonbeszélgetések két régi ismerőssel.
  - Cole és Isabel utat engednek érzelmeiknek.

Nincsenek megjegyzések: