2015. december 30., szerda

Könyvkritika: Maggie Stiefvater - The Dream Thieves - Álomrablók

Ahogy a legutóbbi bejegyzésemben ígértem, most egy könyves kritikával jelentkezem, méghozzá a The Raven Boys – A Hollófiúk című kötet folytatásával. A karácsonyi felhajtás, illetve filmes és sorozatos elfoglaltságaim miatt csak ma értem a végére az olvasásnak, de nem csak ezek akadályoztak az olvasásban. Részletek lentebb!
A történetről röviden: Miután a Ley-vonalat felélesztették, a kis csapat folytatja a Glendowerrel kapcsolatos kutatást. Azonban mindnyájuk magánéletében is változások állnak be, s ha mindez nem lenne elég, egy titokzatos fazon tűnik fel Henriettában, aki egy nagyon értékes dolgot próbál megtalálni…
Jaj, hol is kezdjem? Annyi minden kavarog bennem ezzel a könyvvel kapcsolatban, hirtelen nem is tudom, honnan induljak el. Az elején tetszett a könyv, jobban indult, mint az első rész, viszont hamarosan itt is elhatalmasodott a sok titokzatoskodás meg rejtvényben beszélés az írónő részéről, ami engem már az előző alkalommal is rettentően zavart. Valamint most tűnt fel az, hogy a fiúk bármennyire is egy csapatot alkotnak, és segítik egymást, gondolatban bizony sokszor kritizálják a másikat. Ez az én szememben eléggé meggyengítette a barátságukat, s ezért nem is tudtam annyira szeretni őket, és összetartani velük, mint legutóbb. És ha ez még nem lenne elég, véleményem szerint ezúttal az írónő rengeteg történést akart beleszuszakolni ebbe a könyvbe, aminek meg is lett a következménye: számtalan alkalommal csak úgy a semmiből jönnek elő megoldások, fordulatok, és sok minden történik egyszerre, de maga a főszál (Glendower megtalálása) semennyit sem halad előre. Tisztában vagyok vele, hogy egy könyvsorozatban az a lényeg, hogy van egy alapsztori, ami végigvonul a sorozat összes kötetén, s csak a legvégén értünk meg mindent vele kapcsolatban, de számomra akkor is nagyon elsikkadt Glendower ebben a részben.
Most térjünk át a szereplőkre! Ahogy fentebb írtam, mindegyikük életében bekövetkeznek változások, de ez sem tesz jót minden karakternek. Ronan abszolút főszereplővé lépett elő, aminek örültem, mivel rájöttem, hogy ő a kedvencem a fiúk közül. Bonyolult, titkokkal teli lélek, akinek meg kell küzdenie a saját démonaival. Gansey barátságosabb és egyszerűbb lett, már nem lehet rajta állandóan érezni az előkelőséget, s a barátaira is jobban odafigyel, mint tette eddig. Blue-t továbbra sem tudom kedvelni, Adam pedig ellenszenvessé és érthetetlenné vált számomra. A kevés új karakterről se mondható el sok jó: Szürke (nem, nem fogok semmilyen A szürke ötven árnyalata-poént elsütni) figurája elhiteltelenedett a cselekmény végére, és Kavinsky jelenlétét se tudtam teljes mértékben értelmezni.
Jogosan tehetitek fel a kérdést: van-e egyáltalán valami, ami tetszett nekem ebben a könyvben? Nos, a válasz az, hogy van. Tetszett, hogy közelebbről is megismerhettük Ronant; a szerelemmel kapcsolatos jeleneteket még mindig képes úgy megírni az írónő, hogy belesajdul a szívem az olvasásukba, mert annyira gyönyörű a megfogalmazásuk; és sikerült pár igazán jó viccet is beletenni a sztoriba.
Összefoglalva a bennem kavargó sok érzelmet, azt kell mondanom, hogy az első rész jobban elnyerte a tetszésem, mint ez. Sok volt a huzavona, kevés új információt kaptunk, vannak dolgok, amiket még mindig nem magyaráz meg rendesen az írónő, és úgy alapvetően semmi nagy izgalmat nem tartogatott az Álomrablók számomra. Ennek ellenére a lezárás, a Glendower iránti kíváncsiságom (kösz szépen, Gansey, hogy engem is megfertőztél vele!) és Ronan további szereplése miatt maradok még a sorozat mellett, de erősen ajánlom, hogy a harmadik kötet tényleg adjon már válaszokat, mert kezdek már türelmetlen lenni!


Értékelés: 3,5/5
Jelenetek, amiket érdemes figyelni:
  - Ronan álmait.
  - Blue és Noah csókját.
  - Ronan hollóját, Láncfűrészt. Néha olyan jókat lehet nevetni rajta.

Nincsenek megjegyzések: