2018. március 29., csütörtök

Könyvkritika: Andrew Matthews - Hallgass a szívedre!

A mai alkalommal egy saját könyvről lesz szó. Még általános iskolában kaptam év végi jutalomként, s azóta természetesen elolvastam már, mostanában azonban valami rövid, gyorsan olvashatóra vágytam, ezért emeltem le a polcról.
A történetről röviden: A kötet gyakorlatilag egy életvezetési tanácsadó, ami tíz fejezeten keresztül tárgyalja, hogyan lehetünk boldog, munkánkban és magánéletünkben egyaránt sikeres emberek.
Alapvetően nem szoktam motivációs könyveket olvasni (bár néha nem ártana), s ugyan figyelmesen végigkövettem Matthews „Tíz szívparancsolatának” bővebb leírásait, s találtam is bennük megfogadnivaló tanácsokat, mégsem kötött le különösebben. Lehetséges, hogy bennem van a hiba, mivel nem érzem azt, hogy mától vagy holnaptól azonnal nekiálljak alkalmazni az általa kínált lehetőségeket. Azt azonban nem vitatom, hogy érdekes és humoros volt, az író illusztrációi remek kiegészítésként szolgáltak a szöveg mellett. A fejezetek egymásra épülése jó szerkesztésre utalt, az egyes alfejezetek kifejtései, a rövid összefoglaló mind érthetővé tették az olvasnivalót. A szerző saját élményeinek elmesélése, egyes tanító jellegű rövid elbeszélések miatt könnyeddé és személyessé is vált a kötet. A nagybetűs kiemelések viszont néha ellentétes célt értek el nálam, mert olyan volt, mintha a könyv ordítana velem, nem pedig kedves oktatóként felhívná a figyelmemet a fontosabb részletekre.
A rövid bejegyzés a könyv rövidségének és a rám tett benyomásának is köszönhető. Bár engem nem nyűgözött le, az ilyen típusú írások iránt érdeklődőknek tudom ajánlani.


Értékelés: 3,5/5
Jelenetek, amiket érdemes figyelni:
  - Az illusztrációkat és a személyes történeteket.

Nincsenek megjegyzések: