2016. szeptember 1., csütörtök

Filmkritika: A barátságos óriás

A második filmes kritikát egy olyan filmről fogom írni, aminek még tavaly láttam meg az első teaserét, és abban a pillanatban beleszerettem. Egyszerű mesefilmről van szó, amiben egy kislány kalandokba keveredik egy óriással: nem hangzik túl meggyőzőnek, de én az ilyen alkotások iránt is érdeklődöm. Májusban mérgelődtem egy sort, amikor kiderült, hogy a film magyar bemutatója augusztus 25.-én lesz, holott Amerikában már július 1.-jén bemutatják. Nem örültem neki, hogy ennyit kell várnom, de nem tehettem mást, türelmesen vártam. Végül most kedden sikerült sort kerítenem a mozizásra (múlt hétvégén ugyanis a Haverok fegyverbennel voltam elfoglalva), most pedig az is megtudhatjátok, mit gondolok a filmről!
A történetről röviden: A tízéves Sophie árvaházban él, esténként alvás helyett állandóan a szobákat járja, és olvas. Egyik este így látja meg a titokzatos óriást, aki magával viszi Óriásországba, hogy a kislány ne fecseghessen róla. Sophie eleinte haza akar menni, de aztán összebarátkozik elrablójával, és hamarosan kitalál egy tervet, hogy hogyan győzhetik le a HABÓ-t zaklató gonosz óriásokat…
Beszéljünk először a film erősségeiről! A látványvilága gyönyörű lett, én csak a számat tátottam a csodálkozástól. Az óriások figurái, Óriásország minden apró részlete szépen kidolgozott és részletes volt, különösen tetszett, ahogy az óriások közti méretbeli különbségeket ábrázolták. HABÓ karaktere is nagyon élethűre sikerült, Mark Rylance alakítása szinte átütött az animáción. Annak is nagyon örültem, hogy nem estek túlzásba az animációt illetően, tudták, hol a határ, és ennek köszönhetően nem vált túl giccsessé az egész film. De ne feledkezzünk meg a valós szereplők közül a Sophie-t játszó Ruby Barnhillről! Egyszerre volt cuki, okos és hihetetlenül cserfes. A történettel kapcsolatban viszont nem voltam ennyire elégedett. Tisztában vagyok vele, hogy egy mesében nem kell feltétlenül minden egyes jelenetben a racionalitást keresni, de itt párszor azért vakartam a fejemet értetlenségemben. A film második felében, amikor Sophie kitalált egy tervet a gonosz óriások ellen, számomra ott megtört a varázs, és onnantól már nem tudtam annyira szeretni a filmet, mint előtte, sőt a befejezéssel sem voltam megelégedve.
A vegyes érzéseim ellenére mégis azt mondom, hogy alapvetően egy szerethető filmről beszélhetünk. Egyértelműen a látványvilága a legnagyobb erőssége (de ez egy Spielberg-film esetében nem nagy meglepetés), de vannak benne nagyon vicces jelenetek is, és a két főszereplő is könnyen megkedvelhető. Egyszer mindenképp érdemes megnézni, mert két órára garantáltan magával ragad, és azt kívánod, bár te is csatlakozhatnál HABÓ-hoz, hogy egész nap álmokat gyűjtsetek.


Értékelés: 70%
Jelenetek, amiket érdemes figyelni:
  - Hogyan bújik el HABÓ a londoni éjszakában.
  - A Ropi-Pukos poént.
  - Az álomkészítést. Az egyik legszebb jelenet.


A barátságos óriás (The BFG)
színes, magyarul beszélő, 117 perc
Rendező: Steven Spielberg
Szereplők: Mark Rylance, Ruby Barnhill, Rebecca Hall, Rafe Spall

Nincsenek megjegyzések: