2014. szeptember 28., vasárnap

Filmkritika: Hatodik érzék

(Egy kicsit már vissza kéne vennem. Szeptember 6. és 21. között egy posztot sem írtam, most meg jövök minden nap közölni veletek a híreket.)
Egy picike spoiler-veszély előfordulhat.

Vannak filmek, amiket mindenki látott. Vannak filmek, amik hamar kultuszfilmek lettek, a tartalmuk, a beszólások, a filmvégi csavar, vagy mindegyik miatt. És ezek azok a filmek, amiket én rendszerint nem láttam, és most huszonéves fejjel próbálom bepótolni a lemaradást. Ilyen a mai film is. Gondolom senkinek nem kell részletesen ecsetelnem, miről szól a történet. Na jó, azért írok pár mondatot, hátha vannak olyanok, mint amilyen én voltam egy órával ezelőttig (értsd: nem látta a filmet) Adott egy gyermekpszichiáter és egy adott egy problémákkal küzdő kisfiú. A kisfiú terápiára jár a pszichiáterhez, s mellette különös dolgokat tapasztal maga körül. A terápia során azonban sok minden kiderül nemcsak a páciensről, hanem az orvosról is... *büszkén, hogy érti a saját poénját, összedörzsöli a kezét, és huncutul mosolyog*
Egyetlen apró gond volt ezzel a filmmel: hogy tudtam, mi lesz a vége. (igen, ez a hátránya annak, ha sokáig nem nézel meg egy kultfilmet, de mégis mindenhol belefutsz) Először talán az 50 első randi című filmben hallottam, hogy mi a Hatodik érzék legnagyobb csattanója. Később YouTube-os videókban hozták elő állandóan, ennek ellenére mégis azt mondtam, kíváncsi vagyok a filmre így is. És bár sokat elvett az élvezeti értékből a nem szándékosan szerzett tudásom, azért nem volt olyan rossz ez a film. Voltak meglehetősen félelmetes pillanatai, voltak könnyfakasztó részei, és volt az az egy rész, amit nem értettem. Vincent Gray. Emlékeztek? A pasi a pisztollyal, aki utána 10 évesként szerepelt a feljegyzésekben, miközben a felirat azt írja: "A következő ősszel." Ez milyen időugrás volt? Vagy valami elkerülte a figyelmem, ami ezt megmagyarázza? Ha valaki tud rendes magyarázattal szolgálni, nagyon szépen kérem, küldjön nekem egy levelet egy éppen szabadnapos hollóval (háh, Trónok harca-utalás!!!!), és abban a levélben írja le, mi a helyes megoldás! Köszönöm!
Visszatérve a filmre, tényleg csak azt tudom mondani, rendesen összerakott történet volt, a rémisztő részek valóban rémisztőre sikeredtek, és a színészi játék is tetszett. Kár, hogy szegény Haley Joel Osmentnek nem sikerült úgy a pályája, ahogy kellett volna. Azt, hogy néha átlátszó volt, hogy a kisfiún kívül nem nagyon beszél senki Malcolmmal, azért nem róvom fel hibának, mert tudtam az igazat a férfiról, így könnyű volt ilyennek látni a jeleneteket.
Ha van még olyan ember, aki nem látta ezt a filmet, annak három dolgot javaslok: 1. E film megnézése előtt nehogy megnézze az 50 első randit! 2. Ne kérdezze meg az ismerőseit erről a filmről, mert tuti lelövik a poént! 3. Fogja a laptopját, töltse le a filmet, és nézze meg!

Értékelés: 80%
Jelenetek, amiket érdemes figyelni:
  - A sok-sok szellemet és a velük járó ijesztgetős részeket.
  - Cole és édesanyja beszélgetését a kocsiban.
  - A film csavarját.


Hatodik érzék (The Sixth Sense)
színes, eredeti nyelvű, 107 perc
Rendező: M. Night Shyamalan (aki a 2000-es években csak rossz filmeket készített)
Szereplők: Bruce Willis, Haley Joel Osment, Toni Collette, Olivia Williams, Donnie Wahlberg, Mischa Barton

Nincsenek megjegyzések: