2016. december 6., kedd

Könyvkritika: David Levithan - Hold Me Closer - Engedj közelebb!

Tavaly nagyjából ugyanebben az időszakban olvastam a Will & Will című könyvet, aminek egyik fontos szereplője volt Mini Cooper, aki a történet során egy musicalen dolgozott, ami a saját életéről szólt. Ennek a fiktív musicalnek a szövegkönyve idén jelent meg nyomtatásban, aminek nagyon megörültem, hiszen kíváncsi voltam rá, milyen lehet a teljes története a darabnak. Nézzük meg hát közelebbről Mini Cooper musicaljét!
A történetről röviden: Mini Cooper életét követhetjük végig két felvonáson keresztül. Az első felvonásban a csecsemő- és kisgyermekkorát ismerhetjük meg, megtudhatjuk, hogy mikor döbbent rá arra, hogy homoszexuális, és ezt a tényt miként közölte a környezetével. A második felvonás pedig Mini szerelemkeresését mutatja be, felvonulnak az exbarátai, és rajtuk keresztül láthatjuk meg, milyen nehéz is megtalálni az igazit...
Mivel a könyv sem egy hosszú olvasmány, az értékelésemet sem fogom túlságosan bő lére ereszteni. Az olvasás során nehezen szoktam meg a könyv szövegtagolását (alapvetően nem szeretek ilyen típusú szövegeket olvasni, zavar a sok tagolás), de a második felvonás végére abszolút megkedveltem ezt a kedves kis musicalt és persze az alkotóját is. Mini életigenlő hozzáállása rám is átragadt, holott én alapvetően nagyon pesszimista és depresszisó ember vagyok. Az életről, a barátságról, a szerelem kereséséről és önmagunk megtalálásáról kaptunk megszívlelendő tanácsokat, amik megmelengették a szívemet és meg is hatottak. A könyvnek köszönhetően elgondolkodtam pár dolgon magammal kapcsolatban is, s talán a pesszimista énemet sikerült elindítanom az optimizmus felé vezető úton.
Szívmelengető és vicces könyvecskével állunk szemben, ami garantáltan jobb kedvre deríti az olvasóját, így mindenkinek tudom ajánlani, mert Mini musicalje után vidámabbank látod majd a világot!


Értékelés: 4/5
Jelenetek, amiket érdemes figyelni:
  - Az egész második felvonást, aminek során sok mindent tanulhatunk a szerelemről és az önbizalomról.
  - A Will & Willből ismerős szereplők feltűnését.
  - A szépirodalmi és popkulturális utalások sokaságát.

Nincsenek megjegyzések: