2016. december 31., szombat

Könyvkritika: Rebecca Donovan - Boldogító lélegzet

A Csak lélegezz! trilógia befejező részéről fog szólni a mai bejegyzés. Az első két kötetről szóló kritikáimat megtalálhatjátok itt és itt. Némi spoilerveszély előfordulhat.
A történetről röviden: Az előző kötet után két évvel vesszük fel a cselekmény fonalát, Emma a Stanfordon tanul, s próbálja élni az életét, de múltja nem engedi el egykönnyen. A lány, hogy felejtsen, hibát hibára halmoz, mígnem egy weslyni látogatás alkalmával újra találkozik Evannel, s ennek a találkozásnak köszönhetően talán tisztázhatják az egymás iránti érzéseiket…
A kötet elején rettentően dühös voltam, és haragudtam az írónőre, a főszereplőre, mindenkire. Már az előző könyv végén is kiakadtam Emma döntésétől, a mostani részben pedig a falat kapartam a folyamatos rossz döntéseitől. Mértéktelen alkoholfogyasztás, leginkább csak testiségre épülő „barátkozás” egy fiúval: mindezt csak azért, hogy elnyomja a benne dúló érzéseket, amiket Evannel kapcsolatban, őiránta érez. Az írónő részéről időhúzásnak éreztem ezt az egészet, főleg úgy, hogy ez a fiú, Cole, akivel Emma kapcsolatba bonyolódott, nagyon hasonlított külsőleg Evanre, és egy-két belső tulajdonságuk is megegyezett. Ennek ellenére csak bosszúsan fújtattam, valahányszor Cole-ról meg a vele való csodálatos együttlétekről olvastam, mert tudtam, hogy Emmára nem erre a fiúra van szüksége, nem ő az, aki segíthet neki túljutni a lelki sérülésein. Aztán a lány hazautazott az anyja temetésére, és ott megjelent Evan. És onnantól megnyugodtam, mert éreztem, hogy ha nem is egyik pillanatról a másikra, de igenis fognak beszélni egymással, és talán végre jobban megértik egymást, tisztázzák a múltban történteket, és újból összejönnek, mert ők egyszerűen összetartoznak. Le se tudtam tenni a könyvet, ittam minden egyes sort, amiből világosan látszott, mennyi kimondatlan szó, érzelem és egymás iránti vonzalom feszül a két főszereplő között. Hol könnyes szemmel, hol mosollyal az arcomon olvastam a köztük zajló párbeszédeket, és az egyre gyakoribb őszinteségi kitárulkozásoknak is nagyon örültem, mert korábban épp ez volt a kettejük közti gond, hogy nem voltak teljesen őszinték egymással, s így a kapcsolatuk sem lehetett teljesen őszinte. Emmával is megbékéltem a sztori végére; a parton futós jelenetnél jöttem rá, mennyi fájdalom, keserűség, boldogtalanság volt ebben a lányban, amit el kellett engednie, ki kellett adnia magából.
Áttérve kicsit a szereplőkre: Sarát továbbra is imádtam, nála jobb barátnőt nem is kívánhatna magának az ember lánya, most is látszott, mennyire félti, óvja Emmát, és mindig arra törekszik, hogy ő boldog és kiegyensúlyozott legyen. Emma új lakótársait is hamar szívembe zártam (kivéve Peytont…), és persze ne feledkezzünk meg Evanről. Erről a srácról egy komplett regényt tudnék írni, hogy miért lehet őt imádni, de ezt Rebecca Donovan már megtette helyettem, úgyhogy maradjunk annyiban, hogy szerintem minden olyan lánynak, aki nem feltétlenül ismeri fel magában azt, hogy ő is értékes és szeretetre érdemes emberi lény, ilyen fiúra lenne szüksége, mert ő türelemmel és szerelemmel segítene neki abban, hogy elfogadja és megszeresse önmagát.
Eleinte nagyon haragudtam a könyvre, de aztán menthetetlenül szerelembe estem vele. Az egész sorozatról el tudom mondani, hogy nagyon mély nyomokat hagyott bennem, és sok mindenen elgondolkodtatott. Bárkinek meleg szívvel tudom ajánlani az elolvasását, lesznek ugyan részek, amiktől eléggé ki fogtok akadni, de alapvetően egy remek olvasmányélménnyel lesztek gazdagabbak!


Értékelés: 4,5/5
Jelenetek, amiket érdemes figyelni:
  - Emma új lakótársainak csipkelődéseit.
  - A váltott nézőpontú elbeszélést.
  - Emma tengerparti futásának metaforikus jelentését.
  - Emma és Evan beszélgetéseit.
  - A 40. fejezetet.

Nincsenek megjegyzések: