2014. november 8., szombat

Filmkritika: Csillagok között

Christopher Nolan filmjeivel pár éve ismerkedtem meg közelebbről, és elég hamar ő lett a kedvenc rendezőm. Jelen tárgyalt filmünk az ő legújabb munkája, amelyre szerény személyem több, mint két éve (amióta hivatalosan bejelentették) várt.
A történetről röviden: A Föld élelmiszertartalékai a kiürülés határán vannak, állandó porviharok rombolják bolygónk életterét. Cooper mérnökember, valamint egykori pilóta de gazdálkodóként tevékenykedik. Lányával egy titokzatos kódra bukkannak, ami a NASA egyik titkos bázisához vezeti őket. Itt Cooper szembesül a ténnyel, hogy az emberiségnek új otthont kell keresnie, mert a Föld már nem tudja rendesen betölteni ezt a "tisztséget". Cooper néhány NASA-tudós társaságában nekivág hát az űrnek, hogy megkeressék a Föld utódját... A történet ennél persze sokkal összetettebb, de nem szeretnék jobban belemenni, nehogy elspoilerezzek valamit, amit nem kéne.
Nagyon tartottam ettől a filmtől több okból is: 1. Az űrben játszódó sci-finek írták le, és ez az általam legkevésbé kedvelt műfaj akár filmben, akár könyvben. 2. Nolan filmjeiben eddig mindig volt valami nagy csavar, ami miatt igazán kedveltem a munkásságát, és az előzetesek alapján ez a film nem tűnt ilyennek. Végül szerencsére kiderült, kár volt a félelem. A Csillagok között nagyon jó film: hosszú, néhol kicsit lassú és esetenként erősen egyensúlyozik a giccshatár mentén, de mivel egy olyan remek ember ül a rendezői székben, mint Christopher Nolan, a film nem csúszott el a rossz irányba. Van mondanivalója, nem is akármilyen, a színészgárda jól lett kiválogatva, van benne csavar, és a vizualitása lenyűgöző. Még van pár hónap az Oscar-jelölések kihirdetéséig, de én már most megelőlegezném a díjat a film vizuális részlegének, kitűnő munkát végeztek, szó szerint tátva maradt a szám egy-egy űrbéli jelenet láttán. Miközben ültem a moziban, nem értettem meg teljesen a történetet (őszintén szólva, az űrutazással kapcsolatos kifejezéseknek a felét nem értettem, de azért a film megpróbálta úgy-ahogy leegyszerűsíteni, elmagyarázni a dolgokat), de mikor kijöttem a teremből, és elkezdtem gondolkodni, lassan összeállt minden. Ezt is nagyon szeretem a rendező filmjeiben, hogy nem adja meg rögtön mindenre a választ, nem rág mindent a néző szájába, hanem hagyja, hogy mi jöjjünk rá, mi rakjuk össze a kirakóst.
Egyszóval mindenkinek tudom ajánlani, hogy nézze meg ezt a filmet, és lehetőleg moziban, mert a film vizualitása a szélesvásznon teljesedik ki igazán.

Értékelés: 85%
Jelenetek, amiket érdemes figyelni:
 - Az utazást a féreglyukon keresztül.
 - Fény derül a "kísértet" kilétére.
 - A két robotot.
 - Cooper meghallgatja gyermekei üzeneteit.


Csillagok között (Interstellar)
színes, magyarul beszélő, 169 perc
Rendező: Christopher Nolan
Szereplők: Matthew McConaughey, Anne Hathaway, Jessica Chastain, Michael Caine, Wes Bentley, Matt Damon, Casey Affleck, Mackenzie Foy, Ellen Burstyn

Nincsenek megjegyzések: