2014. november 28., péntek

Könyvkritika: Stephen King - A remény rabjai

Nyáron még csak eljátszottam a gondolattal, hogy nekem valamikor lesz blogom, úgyhogy arról nem tudhattok, hogy a nyaram Stephen King-könyvek között telt (jó, olvastam mást is, de tőle rekordmennyiségű, 5 db könyvet sikerült elolvasnom). Valószínűleg emiatt is történhetett meg az, hogy A tűzgyújtó után úgy döntöttem, kell egy kis szünet, mert nem szeretném a saját mohóságom miatt megutálni egy író életművét. Így hát szeptembertől más típusú könyvekkel foglalkoztam, néhányról itt a blogban is olvashattok, ha kíváncsiak vagytok a többire, moly.hu-n LooneyLuna23 néven megtaláltok, illetve akár levél, e-mail, komment formájában is kérdezhettek az élményekről, ha kíváncsiak vagytok. :)
A héten azonban visszatértem Mr. Kinghez, és ezúttal egy nem-horror történetet választottam tőle, A remény rabjait. Mind kiderült, ez csupán egy novella, ami három másik társaságában található meg A remény rabjai című kötetben. A többi novella története is érdekesnek tűnik, de most csak ezt az egyet olvastam el.
A helyszín egy börtön, név szerint Shawshank, ami Amerika egyik legkeményebb állami börtöne. Itt ismerkedünk meg narrátorunkkal, Reddel, aki egyrészt betekintést ad nekünk a börtön mindennapjaiba, másrészt pedig elmeséli nekünk Andy Dufresne történetét. Kettejük barátsága lassan bontakozik ki, de az egész történet legerősebb részévé válik pillanatok alatt. Már molyon is problémában voltam, hogy mit írjak az értékelésembe, mivel nem tudom rendesen megfogalmazni azokat az érzéseket, amiket a novella váltott ki belőlem. Jó volt olvasni, voltak jelenetek, amiktől elszorult a torkom, és bár meglehetősen férfias témáról van szó, ennek ellenére nekem nagyon tetszett.
Tudom ajánlani mindenkinek, akár ismered King korábbi munkáit, akár nem, ez a novella sok dologgal kapcsolatban fog elgondolkoztatni: barátság, szabadságvágy, újrakezdés és ami a legfontosabb (nem hiába szerepel ez a szó a címben is): remény.

Értékelés: 5/5
Jelenetek, amiket érdemes figyelni:
 - Andy történetét arról, mit tenne, ha kiszabadulna.
 - Andy poszterei és ami mögöttük van.
 - A novella végét.

Nincsenek megjegyzések: