2015. október 27., kedd

Könyvkritika: Maggie Stiefvater - The Raven Boys - A Hollófiúk

Maggie Stiefvater könyveivel pár éve ismerkedtem meg, és az eddigi sorozatai nagyon tetszettek. Mind a történetben, mind a karakterekben volt valami, aminek a segítségével elég hamar belebolondultam a könyveibe, de legfőképp a Tündérdallam című sorozatába a tündéres háttér miatt. Így amikor egy újabb könyvsorozata látott napvilágot, nem volt kérdés, hogy előbb vagy utóbb azt is el fogom olvasni. A mai bejegyzés eme sorozat első kötetéről fog szólni. Az alábbiakban spoilerek előfordulhatnak!
Blue tizenhét éves, különc lány, akinek az egész családja jósokból és látókból áll, egyedül a lánynak nincs ilyen képessége: ő csak az energiákat tudja felerősíteni, ezért sokszor részt vesz anyja jóslásain. Kicsi kora óta mondogatják neki, hogy ő fogja igaz szerelmének a halálát okozni, ezért Blue egy ideje már nem hisz a szerelemben. Szent Márk éjszakáján anyja féltestvérével kilátogat a holtak útjára, ahol azoknak a szellemei sorakoznak fel, akik az elkövetkező évben meg fognak halni. Blue egy fiatal fiú szellemét pillantja meg, akiről később kideríti, hogy a helyi elit gimnázium, az Aglionby Akadémia tanulója. A hiedelem szerint aki nem jós vagy látó, és úgy lát meg egy szellemet Szent Márk éjszakáján, az csak két okból lehet: vagy te vagy az igaz szerelme, vagy te ölted meg őt. Blue hamarosan belekeveredik a Hollófiúknak is nevezett négy tagú csapat mindennapjaiba, megismeri a Ley-vonal utáni titokzatos kutatásuk részleteit, s közben szép lassan közelebb kerül két Hollófiúhoz is…
Az elején nagyon nem találtam a történetben a jól ismert Stiefvater-stílust: Blue-val nem tudtam azonosulni, a szereplőkről alig tudtam valamit, állandóan rejtélyekben beszéltek, olyan dolgokra utalgattak, amikről korábbról semmi információm nem volt, vicces részek csak elvétve akadtak (emlékszem, a Tündérdallam-sorozatban oldalakon keresztül sírva nevettem James beszólásain), így csalódottan bóklásztam a könyv lapjain, és kerestem valami pozitívumot, amibe kapaszkodhatnék. Aztán szinte észrevétlenül én is belesüllyedtem a Ley-vonal utáni keresésbe, már ismerősökként üdvözöltem a fiúkat (még akkor is, ha továbbra is alig volt bármi infóm az életükről), s most, a könyv befejezése után már kíváncsian várom, mit tartogat számomra a következő kötet. Igaz, a Ley-vonal cselekményszála nekem nem olyan izgalmas, mint a korábbi könyvekben felbukkant dolgok, Blue az első olyan Stiefvater-főhősnő, akit a könyv végére sem bírtam teljesen megkedvelni, és a fiúk rejtélyei is inkább kissé bosszantanak, mint érdekelnek. Ennek ellenére voltak olyan leírások, jelenetek, karakterek és egy megdöbbentő fordulat, amik mégis a jó irányba billentették el a mérleget. A Hollófiúkat annyira a szívembe zártam, hogy nem is tudnék egy kedvencet kiemelni közülük, mindegyikőjüket másért szeretem. Na jó, talán Ronant választanám a rosszfiú énje meg a titokzatos múltja miatt… :)
Nehezen indult, de a végére azért jól sült el a megismerkedésem a Hollófiúk-sorozat indító kötetével, így bátran ajánlom mindenkinek, aki egy kis természetfelettire vágyik, érdeklődik a Ley-vonalak iránt, vagy egyszerűen csak szereti Maggie Stiefvater stílusát. Én pedig őszintén remélem, hogy a folytatások kicsit több izgalmat és magyarázatokat rejtenek magukban, s a sorozat végére már a Hollófiúknak is akkora rajongója leszek, mint a Tündérdallamnak.


Értékelés: 4/5
Jelenetek, amiket érdemes figyelni:
  - A fiúk összetartását és barátságát.
  - Cabeswater titkait.
  - A fordulatot. Lehet, hogy nem nagy szám, de nekem leesett az állam.

Nincsenek megjegyzések: