2015. május 25., hétfő

Információmorzsák #3

Jó régen nem jelentkezett ez a "rovatom", de itt az idő, hogy újra életet leheljünk belé!

A múlt héten (hosszú várakozás után) végre megérkezett Az útvesztő-sorozat második részéből készülő filmváltozat első előzetese. Lévén első videó, sok minden lényegi információt nem oszt meg velünk, viszont jó sokáig láthatjuk benne a Patkányembert, azaz Janson igazgatóhelyettest, akit Aidan Gillen, a Trónok harcából ismerős Kisujj alakít és amit eddig láttam belőle a trailerből, úgy sejtem, remekül fogta meg a karaktert. Jó pár dolog azonban megzavart: vannak olyan jelenetek az előzetesben, amik egyáltalán nem rémlettek a könyvből, s kis kutakodás (illetve az azóta elkezdett olvasás) után arra jutottam, a rendező úgy döntött, kicsit összemossa a Tűzpróba és a Halálkúra történéseit. Hogy ez mennyire fog jól mutatni a szélesvásznon, mennyire nyeri el a rajongók tetszését és mennyire nyúl bele a könyv cselekményébe, azt majd meglátjuk, de én személy szerint kicsit tartok ettől a koncepciótól.


Múlt héten még egy számomra fontos előzetes került ki a netre, igaz ez a sorozat-, és nem a filmvilághoz köthető. Szeptemberben indul egy új sorozat a FOX-on, Ryan Murphy produceri felügyelete alatt (aki eddig olyan sorozatoknál bábáskodott, mint a Glee vagy az American Horror Story), amely a Scream Queens címet viseli. Az előzetes infók alapján egy lányiskolában fog játszódni, ahol egy sorozatgyilkos szedi áldozatait. A szereplőgárda illusztris, a sztori is jónak tűnik, úgyhogy én biztosan a sorozat nézői között leszek ősszel.


Május 13. és 24.-e között került megrendezésre a 68. Cannes-i Filmfesztivál. Nem foglalkoztam vele részletesen, mert nem szoktam annyira követni a programját (talán majd egyszer, ha híres újságíró leszek és élőben tudósíthatok onnan :D ), de úgy gondolom, mindenképpen meg kell említenem, főleg a tegnapi események tükrében, az egyetlen magyar indulót, Nemes Jeles László filmjét, a Saul fiát. A film egy zsidó férfiról szól, aki az auschwitzi táborban, a Sonderkommando tagjaként azzal foglalkozik, hogy holttesteket éget el. Egy halott kisfiúban a saját fiát véli felismerni, s úgy dönt, megpróbál rendes temetést biztosítani neki a borzalmas körülmények között. Engem személy szerint elég régóta érdekel a holokauszt témája, ezért mindenképpen meg fogom nézni a filmet, de jó érzéssel tölt el, hogy egy nívós díjat bezsebelő filmre ülhetek majd be. A Saul fia ugyanis tegnap megkapta a Cannes-i zsűritől a fesztivál nagydíját, ami az Arany Pálma után a második legrangosabb kitüntetés, illetve emellett a nemzetközi kritikusok díját és egy hangmérnöki díjat is begyűjtött. Innen is gratulálok az egész film stábjának, kívánok nekik további sok sikert, és nagyon remélem, hogy a jövő évi Oscar Legjobb idegennyelvű film-kategóriájában Magyarország ezt a filmet fogja indítani.
Rövid ízelítő a filmből:

És így a bejegyzés végére még annyit, hogy a soron következő kritikám James Dashner: Halálkúra című könyvéről fog érkezni, amit pár napja kezdtem olvasni. Eddig vegyes érzéseim vannak a könyvvel kapcsolatban, de további részleteket az elkészült könyvkritikában olvashattok!

Nos, ezek lennének a mostani információmorzsáim. Kicsit furcsán válogattam össze őket, az igaz, de remélem, mindenki megtalálja a kedvére való információkat. Ahogy fentebb ígértem, hamarosan újra jelentkezem! :)

Nincsenek megjegyzések: