2016. május 4., szerda

Könyvkritika: Sarah Addison Allen - A barackfa titka

Sarah Addison Allen írói munkásságával tavaly ismerkedtem meg közelebbről, amikor is elolvastam a Sugar Queen - Édes élet című könyvét. Teljesen magával ragadott a történet, a szereplők, a leírások... egyszerűen imádtam minden egyes sorát!!! Az olvasás befejeztével utánanéztem, hogy milyen könyveket írt még, de akkoriban nem éreztem úgy, hogy szívesen elolvasnám más írásait. Mostanában azonban ismét elhatalmasodtak rajtam a negatív érzelmeim, a magányosságom, ezért úgy éreztem, szükségem lenne egy kis Allen-féle szíverősítőre. Kikölcsönöztem hát a könyvtárból A barackfa titkát, most pedig elmesélem nektek, hogy mit is gondolok róla.
A történetről röviden: Willa Jackson harmincéves, viszonylag elégedett az életével, szülővárosában él, és egy kis sportboltot üzemeltet. A lány egykori osztálytársa, Paxton Osgood nagy munkában van, ugyanis a kisváros híres, régen elhanyagolt kúriáját, a Blue Ridge Madamet újíttatja fel (amit történetesen Willa ükapja építettett anno), valamint a Nőegylet 75. évfordulójának megünneplését is ő készíti elő. A két lány sorsa akkor fonódik össze, amikor a Madam udvarán álló barackfa alól előkerül egy csontváz. Miközben Willa és Paxton a múlt eltemetett titkai után kutatnak, lassan rádöbbennek, mi hiányzik saját életükből, s persze a szerelem is rájuk talál...
Tetszett, de hiányzott belőle az a titokzatos varázs, ami a másik könyvben megvolt. A két lányt nem volt nehéz megkedvelni, szurkolni nekik, hogy legyenek biztosak magukban és az érzéseikben, a fiúkkal (és így a szerelmi szálakkal) azonban voltak problémáim. Willa és Colin között sokáig nem éreztem a szikrát, és nekem túl gyorsan történt az, hogy a lány végül megkedvelte a fiút. Sebastiannál meg nem tudtam eldönteni, hogy ő tulajdonképpen milyen ember: egyszer túl tökéletes, máskor meg túl furcsa volt, így nem tudtam teljes mértékben szimpatizálni vele. A címben említett titok is elég hamar napvilágra került, s bár a végén csempészett bele egy apró fordulatot az írónő, sajnos attól sem lett jobb a végeredmény. Akkor mégis miért írtam, hogy tetszett? Elsősorban a gyönyörű leírások miatt. Akár a múltba nyúlt vissza a történet, akár a jelenben volt valami szerelmes évődés (vagy egy kissé szenvedélyesebb "közjáték") a párok között, azokban a jelenetekben bele tudtam feledkezni a sztoriba, és talán még a bánatomat is elfelejtettem egy rövid időre.
Összefoglalóan annyit mondhatok, hogy ez egy aranyos és bájos könyv, amit érdemes elolvasni, mert bár nem tökéletes, de azért taníthat pár dolgot arról, hogy miért fontos az emberek közti barátság és hogy végső soron mi vagyunk az alakítói a saját sorsunknak.


Értékelés: 4/5
Jelenetek, amiket érdemes figyelni:
  - A babonák fontosságát.
  - Agatha mama meséit a múltról.
  - A párok közötti szerelmes jeleneteket.
  - Kiderül a titok a barackfáról.

Nincsenek megjegyzések: