2015. december 10., csütörtök

Golden Globe-jelölések 2016

Ma magyar idő szerint délután negyed háromkor kihirdették a 2016-os Golden Globe-díj jelöléseit. Abban a szerencsés helyzetbe kerültem, hogy neten keresztül tudtam követni az eseményt: nem volt nagy szám, leginkább csak felolvasás, de részemről érdekes élmény volt, hogy rögtön első kézből értesülhettem a jelöltekről.
Korábban is mindig voltak színészek, filmek, sorozatok, akiknek szurkoltam, de idén leginkább egyetlen dolog miatt vártam a jelöltlistát, mégpedig azért, hogy vajon beválogatják-e a Saul fia című holokausztdrámát a Legjobb idegennyelvű film kategóriába. A filmet Nemes Jeles László rendezte, Cannes-ban megkapta a zsűri nagydíját, és Magyarország az Oscarra is ezt a filmet nevezte. A cannes-i díj óta a nemzetközi sajtó is rengeteget foglalkozik vele, több amerikai filmes szakszervezet is beválogatta az éves legjobb filmeket tömörítő listájába, így egyáltalán nem meglepő, hogy a Saul fia Golden Globe-jelölt lett! Innen is gratulálok a film alkotóinak, és nagyon szurkolok a filmnek, hogy sikerüljön megnyernie a Golden Globe-ot! (Júniusban volt szerencsém megtekinteni a filmet, itt elolvasható a róla írt véleményem)
A többi kategóriára nem is nagyon tudok mit reagálni, mert jelenleg teljesen a Saul fia jelölése foglal le. Röviden annyit mondhatok, egyik-másik jelöltnél alaposan meglepődtem, és vannak jelölések, amiket nem is nagyon értek. Kicsit olyan érzésem van, hogy a Külföldi Újságírók Szakszervezete nem egészen tudta mivel feltölteni az egyes kategóriákat, és ezért berakott egy-két fura választást is. A musical/vígjátéknál több film jelöltségét sem értem, a betétdaloknál is vannak érdekes választások, és a színésznőknél sem értem, miért kellett a Carol mindkét színésznőjét főszereplőnek választani; Rooney Mara mehetett volna a mellékszereplő kategóriába is.
A díjátadó gála 2016. január 10.-én kerül megrendezésre, a show házigazdája Ricky Gervais brit humorista lesz, aki pár év kihagyás után tér vissza ismét a Golden Globe színpadára.

A jelöltek teljes listája megtalálható itt:
http://www.imdb.com/awards-central/golden-globes/?pf_rd_m=A2FGELUUNOQJNL&pf_rd_p=2328289082&pf_rd_r=1EBHW7P4RCR6B7P61EPF&pf_rd_s=center-1&pf_rd_t=15061&pf_rd_i=homepage&ref_=hm_hm_ac_gg_hd&pf_rd_m=A2FGELUUNOQJNL&pf_rd_p=2328289082&pf_rd_r=1EBHW7P4RCR6B7P61EPF&pf_rd_s=center-1&pf_rd_t=15061&pf_rd_i=homepage

Nincsenek megjegyzések: