2015. december 18., péntek

Információmorzsák #5

Múlt hétvége óta Hollywood alaposan megsorozott minket olyan filmek trailereivel, amik a jövő év folyamán kerülnek mozikba. Ezen trailerek közül én most kettőt emelnék ki, és fűznék hozzájuk pár szót, valamint egy olyan filmes hírt is megosztanék veletek, ami nekünk, magyaroknak nagyon fontos.

Elsőként a múlt pénteken bemutatásra került X-Men: Apokalipszis című film előzeteséről szólnék pár szót. Az X-Men-filmeknek nem vagyok akkora rajongója, mint a Bosszúállók-filmeknek (nem is ismertem nagyon az ide vágó filmeket), de nyáron pótoltam a lemaradásaimat, és megnéztem a komplett X-Men franchise-t (na jó, kivéve az X-Men kezdetek:Farkast, mert azt korábban már láttam, és egy nézés épp elég volt belőle, mert borzasztóan rossz). Az előzményfilmek nekem jobban tetszenek, mint a 2000-es évek elején készült alkotások, sőt az X-Men: Az eljövendő múlt napjai a kedvencem az összes közül. Olvastam már az Apokalipszis szinopszisáról, a szereplőkről és izgalmasnak tűnt, ezért kíváncsian vártam a trailert is. Aminek hála, valószínűleg be fogok ülni moziba erre a filmre. Remekül összevágott trailert raktak le elénk, nem mutat túl sokat, nem lő le minden cselekményszálat, fordulatot, de pont megfeleő mennyiségű ízelítőt ad nekünk abból, mire is számíthatunk. Nekem a legjobban a fiatal mutánsok feltűnései, illetve Apokalipszis mondatai tetszettek (meglehetősen kemény főgonosznak néz ki így elsőre), és a végén a kopasz X professzor a kultikus székből ülve néz ránk... hűűűűű!!! Kb. csak ennyit lehet mondani erre a momentumra. A lényeg, hogy felettébb várós a film számomra, és van egy olyan érzésem, hogy lesz ez a film legalább annyira jó (ha nem jobb), mint az előző volt.
Alább megtekinthető a trailer:


A másik trailer a Legendás állatok és megfigyelésük című filmhez érkezett. A filmről beszéltem pár szóban az előző Információmorzsák rovatban, úgyhogy ide most csak a trailerről írnék. Várható volt, hogy sok mindent nem fognak megmutatni a tényleges cselekményből, hiszen a film csak jövő novemberben kerül a mozikba, de azért felvillantottak néhány képkockát, amikből arra következtethetünk, hogy Göthe Salmander világa is legalább annyira elvarázsol minket, ahogy Harry Potter világa tette évekkel ezelőtt. Engem konkrétan kirázott a hideg (jó értelemben) a zenétől és a feliratoktól, mert visszahozta azt az élményt, amit minden egyes Harry Potter-film bemutatójakor éreztem anno.
Itt a trailer:


A bejegyzés végére pedig egy friss hír kerül. Ma hirdették ki ugyanis a Legjobb idegennyelvű film Oscar-díjára esélyes filmek rövidített listáját. A lista kilenc filmet tartalmaz, ezek közül kerül majd ki az öt végleges jelölt január 14.-én. És egyáltalán nem meglepő módon, ezen a listán ott van a Saul fia is, s ezzel a film egy újabb lépést tett az Oscar-díj felé vezető úton. Én továbbra is rendületlenül szurkolok, hogy sikerüljön eljutnia oda, ahol magyar film legutóbb 1982-ben diadalmaskodott (Szabó István: Mephistója nyert akkor). A végleges jelöltek kihirdetéséig pedig az is kiderül, vajon megkapja-e a Golden Globe-ot a film, azt a díjat ugyanis január 10.-én adják majd át.


Mára tehát ennyi lenne az Információmorzsák. Hamarosan itt a karácsony, én is lassan elkezdek készülődni az ünnepekre, de természetesen a blog így sem marad bejegyzés nélkül. Egy könyv mindenképpen tervben van, valamint filmek és sorozatok is, de utóbbiakról nem biztos, hogy fog születni vélemény. Ami viszont biztosan lesz, az egy (vagy kettő, még meglátom) év végi összesítő lista arról, milyen filmekkel, sorozatokkal és könyvekkel találkoztam 2015-ben és hogy melyikről mit gondolok, melyik volt rám nagy hatással, melyiktől vártam többet, és melyikben csalódtam. Addig is mindenkinek jó karácsonyi készülődést kívánok, és ahogy ígértem, nemsokára ismét jelentkezem! :)

Nincsenek megjegyzések: