2016. február 29., hétfő

Oscar 2016

Magyar idő szerint hajnali fél háromkor lezajlott a 88. Oscar-gála. Sikerült egy internetes élő közvetítésen keresztül követnem a műsort, így első kézből értesülhettem a nyertesekről. Ahogy már sokszor elmondtam, az idei évben én egyetlen kategória miatt vártam nagyon a gálát, mégpedig a Legjobb idegennyelvű filmét, amelyben Magyarország is jelölt volt a Saul fia című filmmel. Hajnali öt óráig kellett várnom, mire sorra került ez a kategória, kinyílt a boríték, és elhangzott a várva várt mondat: "And the Oscar goes to: Son of Saul; Hungary." Már amikor a jelölt filmekből mutattak részleteket, és elértek a magyar filmhez, nekem ott már potyogtak a könnyeim. A boríték kibontás után, illetve a rendező, Nemes Jeles László köszönőbeszéde alatt is sírtam örömömben, mert számomra tényleg ekkora szó volt, hogy ez a film győzedelmeskedett (itt megtekinthető a nagy pillanat. És természetesen ezúttal sem hagyom ki az alkalmat, hogy megemlítsem: aki még nem látta a filmet, minél előbb pótolja a lemaradását! A Saul fia egy olyan film, ami maximálisan megéri az érte kifizetett mozijegy árát. És legyünk büszkék arra, hogy egy magyar film diadalmaskodott az Oscar-gálán, mert ez az alkotás maradéktalanul megérdemelte az összes díjat, amit kapott! Innen is hatalmas gratuláció a film alkotóinak!
Természetesen magáról a műsorról és a többi nyertesről is szólnék pár szót. A show nem volt rossz, de engem idegesített a rengeteg reklámszünet. Chris Rock nem volt rossz házigazda, voltak jó poénjai és vicces ötletei, bár szerintem kicsit túlzásba vitte az Akadémia "fekete-ellenességét". A díjátadók között is voltak jó párosok: ott volt például Chris Evans és Chadwick Boseman (Amerika Kapitány: Polgárháború!!!!!!!), vagy Tina Fey és Steve Carell, de a legimádnivalóbb díjátadók számomra Jacob Tremblay és Abraham Attah voltak. Az egész gála legötletesebb része a rajzfilmfigurák és az ő díjátadásaik voltak; a minyonokon nevettem a legtöbbet. Ami a nyerteseket illeti, nem születtek nagy meglepetések, nekem is csupán egyetlen díj volt, ahol másnak adtam volna a szobrocskát. A legjobb betétdal kategóriában szerintem Lady Gagának kellett volna nyernie, Sam Smith daláról továbbra is fenntartom, hogy erősen Skyfallos áthallása van, vagyis nem túl eredeti. A főbb kategóriák nyertesei közül Brie Larsonnak örültem nagyon, abszolút megérdemelten kapta meg az Oscart.

Íme a teljes lista a nyertesekről:
http://www.imdb.com/awards-central/oscars/?pf_rd_m=A2FGELUUNOQJNL&pf_rd_p=2418672862&pf_rd_r=0XT7GMWVZ895XK9XJMN8&pf_rd_s=center-1&pf_rd_t=15061&pf_rd_i=homepage&ref_=hm_ac_acd_ph_lk11
 
 

Nincsenek megjegyzések: