2017. június 25., vasárnap

Könyvkritika: Kylie Scott - Lick - Taktus

Ezúttal egy várólistás könyvemet fogom bemutatni, amit egy molyos kihívás miatt olvastam el. Vártam már, hogy sorra kerüljön, mert a mostanában olvasottak után megjött a kedvem ahhoz, hogy egy kicsit romantikus, kicsit erotikus típusú olvasmányba kezdjek bele. Lássuk, végül megkaptam-e azt, amire vágytam! (hahaha :D)
A történetről röviden: Evelyn Thomas a huszonegyedik születésnapját Las Vegasban ünnepli meg. Másnap egy hotel fürdőszobájában arra ébred, hogy nem emlékszik semmire az előző éjszakából, az ujján viszont egy gyönyörű jegygyűrű csillog. Hamarosan kiderül, hogy nem akárkihez, hanem a híres Stage Dive zenekar gitárosához, David Ferrishez ment feleségül. Hogy fog kikecmeregni ebből a kalamajkából? Ahogy telik az idő, és a lány jobban megismeri újdonsült férjét, nem is olyan biztos, hogy szeretne kikerülni ebből a kalamajkából…
Alig olvastam el belőle pár fejezetet, amikor megfogalmazódott bennem az a gondolat, hogy ez megint egy újabb könyv, ami az erotikus jeleneteivel akar eladni nekem egy faék egyszerűségű sztorit, és semmi érdekes vagy rendkívüli vagy újszerű nincs benne. Aztán megérkezett a vicceivel és csipkelődéseivel Mal, és én már előre imádkoztam, hogy ő legyen a banda dobosa, hogy legalább egy jó dolog legyen ebben a katyvaszban. És lőn: Mal tényleg dobos, és a könyv elolvasása után is ő maradt a kedvenc szereplőm, sőt a soron következő kötet róla szól, úgyhogy nem is kérdés, hogy hamarosan azt is elolvasom majd. Mal megérkezésével mintha a történet is kicsit szárnyra kapott volna, bár sok minden azután sem történt, de Evelyn és David összeismerkedése, egymásra hangolódása hozott némi színt az elbeszélésbe. Amilyen nehezen indult, olyan könnyen csapott át érzéki szerelembe kapcsolatuk, és jött néhány szerelmi jelenet, amikbe alaposan belepirultam. Nem tartom magam különösebben prűd embernek, és azt se mondanám, hogy túlságosan zavartak volna a leírások, csak furcsa volt, hogy egyik pillanatról a másikra ennyi mindent megengedtek maguknak szexualitás terén, holott még alig ismerték a másikat. Utána persze jött a kötelező jellegű fordulat és annak nyomán a csúnya összeveszés, és itt már tudtam, hogy az a pillanatnyi fellángolás, amit megéreztem a kötet irányába, az el is veszett és maradt a fejcsóválás. Illetve az álmos pislogás és a folyamatos ásítozás, ugyanis az utolsó hatvan oldal tömény unalom, egysíkúság és egy helyben toporgás volt. Haragszom rád, nem haragszom rád, bízok benned, nem bízok benned, aztán hipp-hopp, megint az ágyban találtuk drága szerelmespárunkat, lenyomtak pár újabb kötelező erotikus kört, aztán már vége is lett a cselekménynek. Amikor a bejegyzés elején azt mondtam, hogy vágytam egy romantikus-erotikus kombóval ellátott könyvre, akkor azért nem egészen erre gondoltam. Két együttlét között igazán történhetett volna valami normális, hétköznapi dolog, például lehetett volna több szó a koncertekről, a dalokról, a random közös zenélésekről, mert nekem ez a rész nagyon hiányzott. Meg tegyük hozzá, hogy azok az együttlétek is néha elég fura körülmények között jöttek létre, és nem is voltak mindig helyénvalóak (de lehet, hogy mégiscsak prűd vagyok, és az az énem mondatja ezt velem). A karaktereket illetően Malről már írtam fentebb, negatív példának pedig ott van David. Nagyon zavaró volt, hogy elvileg ő a főszereplő, és legalább annyira meg kéne őrülnöm érte, mint amennyire Evelyn, ehhez képest sokszor csak bosszankodtam miatta. Türelmetlen, birtokló, hirtelen haragú embernek tűnt a cselekmény nagy részében, s ezen még a kedvesebb és érzelmesebb jelenetei sem segítettek.
Nagy szerencséje a könyvnek, hogy olvastam már ennél sokkal borzasztóbb és rosszabbul megírt erotikus könyvnek álcázott rémséget. Itt legalább volt némi próbálkozás, a történetnek voltak jobb részei, Mal remek figura, remélem, a saját könyvében sem kell csalódnom benne, és a két főszereplő szerelmes évődései között is találni aranyosat, édeset vagy éppen érzékit. Egyszeri olvasásnak belefért, de legalább annyit nevettem és mosolyogtam rajta, mint amennyit bosszankodtam. Melegen ajánlom a folytatásoknak, hogy ennél legalább egy fokkal jobbak legyenek.


Értékelés: 3,5/5
Jelenetek, amiket érdemes figyelni:
  - Mal megszólalásait.
  - A kiskiflizős jelenetet.
  - Evelyn és David csipkelődéseit.

Nincsenek megjegyzések: