2016. január 11., hétfő

Golden Globe 2016

Mivel ez a blogom első 2016-os bejegyzése, ezért először is, szeretnék mindenkinek boldog, sikeres új évet kívánni, és maradjatok továbbra is hű olvasóim! ;)
Magyar idő szerint ma hajnali kettőkor lezajlott a 73. Golden Globe-díjátadó. Ahogy már korábban is írtam róla, idén számomra a legfontosabb dolog az volt, hogy az idegennyelvű film kategóriában jelölt magyar film, a Saul fia megnyeri-e a díjat. Természetesen a többi kategória jelöltjeire is odafigyeltem, de érthető okokból (amiket már többször kifejtettem itt a blogon) most főleg ez a film kötötte le minden figyelmemet.
Épp ezért most nem is szeretnék túl sokat regélni a díjazottakról, csak röviden összefoglalom a gondolataimat a nyertesekről. A filmkategóriákban nem született meglepetés, a színészkategóriáknál is maximum én lepődtem meg Sylvester Stallone díjazásán, szerintem ott más ember jobban megérdemelte volna az Arany Glóbuszt. Illetve még egy kategória van, ahol alaposan meglepett az újságírók szövetsége, mégpedig a Legjobb betétdal kategória. Itt a legújabb Bond-film, a Spectre - A Fantom visszatér főcímdala, a Sam Smith által elénekelt Writing's on the Wall diadalmaskodott, holott voltak a jelöltek között jobb zenék is. Remélem, az Oscaron nem ez a dal fog nyerni, mert véleményem szerint közel sincs olyan jó, mint amilyen a 007-Skyfall főcímdala volt. Utóbbi megérdemelte mind az Arany Glóbuszt, mind az Oscart, előbbinek azonban vannak hiányosságai, amikből kifolyólag én nem neki szavaztam volna meg az elismerést.
A legfontosabb és szívemnek legkedvesebb díj azonban a Legjobb idegennyelvű kategóriában került kiosztásra, ahol a magyar film, a Saul fia nyert. A rendező, Nemes Jeles László köszönőbeszédében a szokásos "köszönöm ennek és annak"-körök mellett kitért filmje témájára is és eléggé meghatóan zárta a beszédét: "A holokauszt mára már absztrakcióvá vált, számomra azonban inkább egy arc, egy emberi arc. Emlékezzünk erre az arcra!" Innen is gratulálok a film alkotóinak, és továbbra is rendületlenül szurkolok, hogy csütörtökön, az Oscar-jelöltek kihirdetésekor ismételten hallhassuk a film nevét, illetve hogy az Oscaron is sikerüljön felérni a csúcsra. És továbbra is ajánlom mindenkinek, aki még nem látta, hogy nézze meg ezt a csodálatos, immár Golden Globe-díjas alkotást!
Itt egy rövid videó a rendezőről, amikor átveszi a díjat:


A nyertesek teljes listája elérhető itt:
http://www.imdb.com/awards-central/golden-globes?pf_rd_m=A2FGELUUNOQJNL&pf_rd_p=2302193082&pf_rd_r=14NY5ZS50GKKC4K9WP7A&pf_rd_s=top-1&pf_rd_t=15091&pf_rd_i=main&ref_=ac_ac_nav_i2

Nincsenek megjegyzések: