2018. november 2., péntek

Könyvkritika: Kylie Scott - Deep - Tónus

A tavalyi év folyamán belekezdtem a Stage Dive-könyvsorozatba, és három részt el is fogyasztottam belőle. Mindenképpen tervben volt, hogy idén a befejező, negyedik részt is elolvasom, amire végül most, év vége felé kerítettem sort. A korábbi kötetekről írt bejegyzéseket a címekre kattintva találhatjátok meg: Lick – Taktus, Play – Futam, Lead – Szóló.
A történetről röviden: A második részben megismert Anne húga, Liz testvére esküvőjén egyéjszakás kalandba keveredik a Stage Dive basszusgitárosával, Bennel, ami nem marad következmények nélkül. A lány úgy dönt, megtartja a babát, a fiú pedig megkéri, csatlakozzon a bandát kísérőkhöz a turné ideje alatt, hogy megbeszélhessék a kialakult helyzetet. Csakhogy nem számolnak az érzelmeikkel…
Nem mondhatom, hogy az első három könyv alapján a sorozat rajongójává váltam volna, de úgy gondoltam, ha már elkezdtem, akkor végigolvasom mindegyik bandatag történetét. Alapvetően az zavart a könyvekben, hogy a főszereplő lányok, akik egyben a narrátor szerepét is ellátták, semmilyen tulajdonsággal nem rendelkeztek, csupán totálisan bele voltak esve az aktuális rockerbe, és pontosan lekövethető szexjelenetek, valamint olcsó fordulatok és bonyodalmak mentén jutottunk el a kötelezően kierőszakolt happy endhez. Ezen tapasztalatok nyomán most sem számítottam nagy durranásra, s ezért is ért meglepetésként, hogy az írónő egy meglehetősen komoly témát, az egyéjszakás kalandból eredő terhességet választotta a cselekmény központi elemének. Liz konstans aggódása, a bizonytalanság, hogy meg tud-e felelni az anyai szerepkörnek, problémás családi hátterének tükrében vált érdekes momentummá, illetve a pszichológiatanulmányaiból kifolyólag is jó pár intelligens gondolatot és megszólalást hallhattunk tőle. A korábbi könyvekben a basszusgitáros Ben viszonylag keveset szerepelt, a róla szóló leírások alapján egy mogorva embernek képzeltem el, ehhez képest kiderült róla, hogy jó humora van, s bonyolultsága ellenére tud érzelmes és gyengéd lenni. Ami a pozitívumokat illeti, mást nem nagyon tudok megemlíteni. A már jól ismert mederben zajlottak az események, kicsi késleltetéssel, de csak összejött a páros, és jöhettek a megszokott érzékiséggel telített részek, természetesen a korábbiakhoz hasonló részletekkel és sorrenddel. Aztán következett a hihetetlenül olcsó bonyodalom, majd annak még olcsóbb és elsietett feloldása. De az epilógus legalább cuki lett. Visszatérve a karakterekre, talán a harmadik könyvben volt hasonló érzésem, hogy mind a női, mind a férfi főszereplőbe oltott némi pluszt az írónő, de persze, ahogy ott, úgy itt sem vitte túlzásba, és bizony néha kiakasztott a kidolgozatlan, félbehagyott karakterjegyeivel. Az eddigi kötetekben főszerepet játszó bandatagok és párjaik erős mellékszereplőként tűntek fel, de őszintén, senkire nem tudnám azt mondani, hogy különösebben felkeltette volna az érdeklődésemet. Jimmy és Lena mellékszála, ha már az lett, ami, jobban is összekapcsolódhatott volna Ben és Liz történetével. Malt amennyire szerettem az első, meg egy kicsit a harmadik részben, most totálisan hidegen hagyott.
Összefoglalóan tehát azt mondhatom, hogy apró meglepetést okozott számomra ez a kötet. Itt-ott egész érdekes fejtegetésekbe ment bele, aztán rövid úton megint a szexuális játszadozásoknál kötött ki, ezáltal hű maradt a sorozattól megszokott színvonalhoz. Azt elismerem, hogy a négy könyv során helyenként igazán romantikus vagy épp erotikus jeleneteket olvashattunk, a szereplők között is akadtak, akik nem egysíkú bábukként masíroztak végig a cselekményen, az összképet nézve azonban nekem nem sok pozitív élményt szerzett a Stage Dive.


Értékelés: 3/5
Jelenetek, amiket érdemes figyelni:
  - Az utólag elmesélt vegasi estét.
  - Ben és Liz beszélgetését az autóban.
  - Liz pszichológiaszakból kiinduló dumáit.
  - Az epilógust.

Nincsenek megjegyzések: